communication. We defined the biggest part as e-commerce, which is including not only auction and open market platform, but also price comparing website (shopping.com) and the web site for building online shopping homepage (prostores.com). After acquiring PayPal and Bill Me Later, these online payment companies not only gave profits to eBay, but also made some synergy effect with e-commerce subsi
ntroduction
Communication Management : A change in management paradigm
SNS is a platform to build social networks or social relations among people who share interests, activities, backgrounds, or real life connections.
New Trends of Enterprise SNS
Enterprise SNS Market is
still at an early stage.
Positive perception of SNS already has been high overseas.
Analysis using Po
with the implementtation of SAP® CRM for a standard customer care and SAP® NetWeaverTM as a systems integration platform. syskoplan designed and implemented major parts of the overall architecture.
Based on SAP® CRM interaction center syskoplan implemented a solution which included:
Standard view of customer and contract data
Integration of all communication channels
platform which is available to provide extended function, and make both side communication possible. In this service, general users can easily modify and compliment the served information.
It means, the environment that everyone can use served data and create various service is provided, and the lots of systems which promote users participation are based. For example, Wikipedia, Amazon, ebay, an
Ⅰ. 개요
EDI는 최근 유통, 운수, 무역, 금융 부문 등에서 그 중요성이 부각되면서 시장규모가 확대되고 있으며, 특히 물류망과 무역망이 본격화되면서 EDI시장은 더욱 확산될 전망이다.
또한 인터넷의 상용화와 함께 EDI의 수요는 더욱 증가될 것으로 예상되며, 또한 EDI는 CALS/EC의 기본적 구성요소로서
Ⅰ. 개요
원격 교육시스템이 우리의 교육문제를 해결하면서 교육환경을 개선하고, 체제에 통합되기 위해서 하드웨어를 설치하고 운영하는 것과 하드웨어를 활용하고 소프트웨어적 교육모델을 개발하여 이용하는 것이 중요하다.
초고속 정보화 시대의 학습은 개인학습자에게 보다 의미 있으면서 고
Ⅰ. 개요
정보기술의 급속한 진전과 프로파텐트 시대의 도내에 의해 네트워크를 이용한 콘텐츠의 송신이나 전자상거래가 본격화하는 것과 함께 비즈니스방법발명의 출원건수도 급증하고 있지만 현재 이러한 것은 컴퓨터기술을 이용한 것으로 소프트웨어관련발명으로서 커버되는 것이 대부분이다.
Ⅰ. 서 론
변화하는 21세기형 여가문화의 대두와 더불어 오락시장의 급속한 확대와 게임제작기술의 발전으로 세계 게임시장은 연 30% 이상의 고속 성장률을 나타내고 있다. 여기에 3차원 그래픽처리의 발전과 컴퓨터기술의 고급화 및 풍부한 아이디어, 끊임없는 놀이문화의 추구로 게임시장은 국제적
Ⅰ. 서론
Berryman 등(1998)은 시장 주도자에 의해 인터넷 비즈니스 모델을 3가지로 분류하였다. 즉, 시장 파워를 보유하고 있는 주체에 의해 판매자가 통제하는 시장(Seller-controlled marketplaces), 구매자가 통제하는 시장(Buyer-controlled marketplaces), 중립적 시장(Neutral marketplaces) 등이다.
판매자에 의해 통제되는
Ⅰ. 서론
오늘날의 경쟁 이슈는 제품에 국한된 것이 아니다. 경쟁의 관건은 전통적인 비즈니스 방식을 e-business로 전환하는 데 있다. 1995년 단 2명이 시애틀의 한 창고에서 시작한 amazon이라는 사이버 서점이 전 세계에서 가장 큰 서적 체인점인 Barnes & Nobles를 당황하게 만들었던 것을 기억하는가? 여러